NOWY HARMONOGRAM WYWOZU WIELKOGABARYTÓW

Po przeanalizowaniu potrzeb naszych mieszkańców dotyczących częstotliwości wywozu odpadów wielkogabarytowych, a także w związku z przeprowadzonymi rozmowami z PUK Rumia dotyczącymi kosztów ich odbioru, ustalono nowe zasady, które będą obowiązywać od 1 lutego br.
Zgodnie z nowymi zasadami, pracownicy PUK będą odbierać zgromadzone odpady wielkogabarytowe dwa razy w miesiącu (a nie cztery jak dotychczas) z każdej części osiedla w następujących terminach:

  • W PIERWSZY I TRZECI WTOREK MIESIĄCA
    Z JEDNOSTKI E I D,
  • W DRUGI I CZWARTY CZWARTEK MIESIĄCA Z JEDNOSTKI C I OSIEDLA CENTRUM.

Najbliższy wywóz zaplanowano na 6 lutego br. z jednostek E i D oraz 8 lutego z terenu jednostki C i Osiedla Centrum. Prosimy jednocześnie
o dostosowanie się do w/w grafiku i wynoszenie gabarytów – w miarę możliwości – na dzień przed planowanym odbiorem.

Budowa Instalacji Fotowoltaicznych na dachach budynków Wrocławska 31 oraz Krakowska 10

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” realizuje przedsięwzięcia polegające na budowie na dachach budynków mieszkalnych wielorodzinnych instalacji fotowoltaicznych o mocy 16,56 kWp każda, których źródłem finansowania jest Unia Europejska.

Więcej na temat realizacji projektów:

Grant OZE – grant na zakup, montaż, budowę instalacji odnawialnego źródła energii dla budynku Krakowska 10 – Pobierz

Grant OZE – grant na zakup, montaż, budowę instalacji odnawialnego źródła energii dla budynku Wrocławska 31 – Pobierz

Budowa Instalacji Fotowoltaicznej na dachu budynku Krakowska 10

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” realizuje przedsięwzięcie polegające na budowie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym instalacji fotowoltaicznej o mocy 16,56 kWp, którego źródłem finansowania jest Unia Europejska.

Finansowanie:

Koszt wykonania instalacji: 103.258,00 netto zł

Dofinansowanie Unii Europejskiej: 47.331,26 zł

Opis przedsięwzięcia:

Instalacja OZE do wytwarzania energii z promieniowania słonecznego będzie znajdowała się na budynku Krakowska 10. Wszystkie planowane urządzenia systemu fotowoltaiki wraz z ich podłączeniem poprzez inwertery/przekształtniki do wewnętrznej sieci elektrycznej budynku projektuje się na dachu opisanej nieruchomości. W ten sposób poprzez zjawisko autokonsumpcji uda się maksymalnie wykorzystać „zieloną” energię obniżając rachunki za energię elektryczną części wspólnych. Projektuje się wykonanie instalacji fotowoltaicznej o wielkości 16,56 kWp na potrzeby pokrycia energii elektrycznej pobieranej przez części wspólne w budynku, w tym: 4 windy, oświetlenie klatek schodowych, piwnic i pomieszczeń gospodarczych. System fotowoltaiczny będzie podzielony na cztery równe części o wielkości 4,14 kWp każda. Takie grupy paneli wraz z inwerterem będą wpięte w punkty zasilania obwodu administracyjnego  każdej klatki schodowej. W projekcie zastosowano system fotowoltaiczny z optymalizacją ze względu na dużą ilość cienia na dachu powstającą od istniejącej infrastruktury np. kominki, wywietrzniki, nadbudówki dźwigu. Rozwiązanie takie zwiększa produkcję przez eliminację efektu cienia i przesyła bardzo dokładne informacje o aktualnym stanie instalacji – produkcja, uszkodzenia, wykryte wady. Dodatkowo system charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa użytkowania: AFCI wykrywanie łuków elektrycznych oraz system SafeDC wyłączający napięcie w części dachowej instalacji w przypadku wykrycia jakichkolwiek sytuacji niebezpiecznych, akcji służb ratowniczych czy włączeń zasilania. Przewidywana roczna produkcja instalacji fotowoltaicznej: 16.821 kWh/rok, energia oddana do sieci: 12.225 kWh/rok, przewidywana autokonsumpcja – udział 27,1 %, oszczędność nieodnawialnej energii pierwotnej: 4.597 kWh, ograniczenie emisji 11,909 t CO2/rok.

Budowa Instalacji Fotowoltaicznej na dachu budynku Wrocławska 31

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Janowo” realizuje przedsięwzięcie polegające na budowie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym instalacji fotowoltaicznej o mocy 16,56 kWp, którego źródłem finansowania jest Unia Europejska.

Finansowanie:

Koszt wykonania instalacji: 103.258,00 netto zł

Dofinansowanie Unii Europejskiej: 47.327,02 zł

Opis przedsięwzięcia:

Instalacja OZE do wytwarzania energii z promieniowania słonecznego będzie znajdowała się na budynku Wrocławska 31. Wszystkie planowane urządzenia systemu fotowoltaiki wraz z ich podłączeniem poprzez inwertery/przekształtniki do wewnętrznej sieci elektrycznej budynku projektuje się na dachu opisanej nieruchomości. W ten sposób poprzez zjawisko autokonsumpcji uda się maksymalnie wykorzystać „zieloną” energię obniżając rachunki za energię elektryczną części wspólnych. Projektuje się wykonanie instalacji fotowoltaicznej o wielkości 16,56 kWp na potrzeby pokrycia energii elektrycznej pobieranej przez części wspólne w budynku, w tym: 4 windy, oświetlenie klatek schodowych, piwnic i pomieszczeń gospodarczych. System fotowoltaiczny będzie podzielony na cztery równe części o wielkości 4,14 kWp każda. Takie grupy paneli wraz z inwerterem będą wpięte w punkty zasilania obwodu administracyjnego  każdej klatki schodowej. W projekcie zastosowano system fotowoltaiczny z optymalizacją ze względu na dużą ilość cienia na dachu powstającą od istniejącej infrastruktury np. kominki, wywietrzniki, nadbudówki dźwigu. Rozwiązanie takie zwiększa produkcję przez eliminację efektu cienia i przesyła bardzo dokładne informacje o aktualnym stanie instalacji – produkcja, uszkodzenia, wykryte wady. Dodatkowo system charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa użytkowania: AFCI wykrywanie łuków elektrycznych oraz system SafeDC wyłączający napięcie w części dachowej instalacji w przypadku wykrycia jakichkolwiek sytuacji niebezpiecznych, akcji służb ratowniczych czy włączeń zasilania. Przewidywana roczna produkcja instalacji fotowoltaicznej: 16.759 kWh/rok, energia oddana do sieci: 12.145 kWh/rok, przewidywana autokonsumpcja – udział 27,3 %, oszczędność nieodnawialnej energii pierwotnej: 4.614 kWh, ograniczenie emisji 11,865 t CO2/rok.

BRAK CIEPŁEJ WODY – 22.03.2024 r.

OPEC Sp. z o. o. informuje, że 22 marca br. od godz. 8:00 do godz. 15:00 dla mieszkańców budynków:
– Gdańska 22, 24, 26, 28,
– Kujawska 2, 4, 15,
– Pomorska 29, 31,
nastąpi przerwa w dostawie ciepła na potrzeby ciepłej wody użytkowej. Przerwa spowodowana jest koniecznością usunięcia awarii na sieci ciepłowniczej. Pracownicy firmy OPEC zapewniają, że pełna sprawność systemu ciepłowniczego powróci tak szybko jak tylko będzie to możliwe.

BRAK CIEPŁEJ WODY – 21.03.2024 r.

OPEC Sp. z o. o. informuje, że 21 marca br. od godz. 8:00 do godz. 15:00 dla mieszkańców budynku Szczecińska 1 kl. D, E, F nastąpi przerwa w dostawie ciepła na potrzeby ciepłej wody użytkowej. Przerwa spowodowana jest koniecznością usunięcia awarii w pomieszczeniu węzła cieplnego. Pracownicy firmy OPEC zapewniają, że pełna sprawność systemu ciepłowniczego powróci tak szybko jak tylko będzie to możliwe.

Plan wymiany rozdzielnic elektrycznych

W związku z wymianą rozdzielnic elektrycznych poniżej przedstawiamy harmonogram wymiany:

12.03.2024 r. w godz. 8:00-14:00

ul. Poznańska 2 kl. A i B

13.03.2024 r. w godz. 8:00-14:00

ul. Poznańska 2, kl. C, D, E

14.03.2024 r. w godz. 8:00 – 14:00

ul. Poznańska 4, kl. A, B, C

15.03.2024 r. w godz. 8:00-14:00

ul. Poznańska 4, kl. D, E, F.

HARMONOGRAM WYMIANY WODOMIERZY

W najbliższych dniach wymiana wodomierzy odbędzie się wg poniższego harmonogramu:

16.02.2024 r. -11:30-15:00 – Poznańska 24

19.02.2024 r. – 9:00-11:00 – Stoczniowców 11 (m. 11, 12, 19, 21, 24)

19.02.2024 r. – 11:00-13:00 – Poznańska 14 (m. 3, 6, 7, 9, 15, 20, 30, 31, 35, 36, 37, 45, 54)

19.02.2024 r. – 13:00-16:00 – Pomorska 31 (m. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 14, 15, 19, 20, 21, 23, 33, 35, 44, 45, 87)

20.02.2024 r. – 9:00-11:00 – Pomorska 23 (m. 5, 16, 17, 22, 24, 27, 47, 51)

20.02.2024 r. – 11:00-13:00 – Dąbrowskiego 52 (m. 5, 9, 16, 19, 20, 27, 44, 46, 57)

20.02.2024 r. – 13:00-16:00 – Pomorska 3 (m. 18, 31, 32, 51, 64, 66, 67, 81, 83, 84, 86, 99, 102, 107, 114, 118)

W celu przeprowadzenia sprawnej i szybkiej wymiany wodomierzy w Państwa lokalach mieszkalnych, uprzejmie prosimy o udostępnienie lokalu pracownikom firmy Telemiar w terminach wymiany urządzeń. Wykonawca prac z wyprzedzeniem informuje o terminach wymiany stosownym ogłoszeniem, umieszczonym na drzwiach wejściowych do klatek schodowych w Państwa budynku.

Jednak mimo starań zdarza się, że prace w niektórych mieszkaniach trwają dłużej niż zakładano i pojawiają się opóźnienia. Bardzo prosimy o wyrozumiałość, pracownicy firmy Telemiar dokładają wszelkich starań, aby terminowo wywiązać się z umowy. O ewentualnych zmianach terminów bądź o wyznaczeniu drugiego terminu wymiany urządzeń będziemy  Państwa informować na bieżąco.

Harmonogram wymiany wodomierzy

W najbliższych dniach wymiana wodomierzy odbędzie się w godz. 9:00-16:00 wg poniższego harmonogramu:

13.02.2024 r. – 9:00-12:00 – Poznańska 10 (m. 5, 6, 10, 14, 17, 20, 21, 27, 35, 37, 50, 57)

13.02.2024 r. – 12:00-15:30 – Poznańska 12 (m. 4, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 27, 32, 35, 38, 39)

15.02.2024 r. – 9:00-10:00 – Pomorska 1 (m. 45, 52, 65)

15.02.2024 r. – 10:00-12:00 – Pomorska 9 (m. 2, 8, 13, 28, 42, 48, 60)

15.02.2024 r. -12:00-14:00 – Dąbrowskiego 52 (m. 5, 9, 16, 19, 20, 27, 44, 46, 57)

15.02.2024 r.- 14:00-16:00 – Pomorska 15 (m. 36, 42, 52, 57, 67, 69)

W celu przeprowadzenia sprawnej i szybkiej wymiany wodomierzy w Państwa lokalach mieszkalnych, uprzejmie prosimy o udostępnienie lokalu pracownikom firmy Telemiar w terminach wymiany urządzeń. Wykonawca prac z wyprzedzeniem informuje o terminach wymiany stosownym ogłoszeniem, umieszczonym na drzwiach wejściowych do klatek schodowych w Państwa budynku.

Jednak mimo starań zdarza się, że prace w niektórych mieszkaniach trwają dłużej niż zakładano i pojawiają się opóźnienia. Bardzo prosimy o wyrozumiałość, pracownicy firmy Telemiar dokładają wszelkich starań, aby terminowo wywiązać się z umowy. O ewentualnych zmianach terminów bądź o wyznaczeniu drugiego terminu wymiany urządzeń będziemy  Państwa informować na bieżąco.